Praktiline Photoshopi kasutamine  
Pilditöötlus
Kollaaž
Ülesanded

Tekstuur ja kihtide segamine (Blending)
Järgnevas ülesandes vaatame, kuidas saab tekitada eriefekte, kasutades Blending, kihtide nähtavuse seosed, võimalusi. Mina kasutasin fotot ruumist ja tekstuuriks Grayscale värvimudelis psd faili, mille saad alla laadida siit. Lisaks on töös kasutatud Layeri stiili.
Avame oma foto ja teeme sellest tublikaat laieri.



Tekkinud kihil märgistame ala, mida soovime muuta praguliseks.
Tekkinud kihil märgistame ala, mida soovime muuta praguliseks. Vajutame klahvi Delete, et kustutada pealmiselt kihilt märgistaud ala.
Märgistame alumise kihi. Avame tekstuuri pildi (minul Kuivanud.jpg). Kasutame Select - All (Ctrl+A) ja Edit - Copy (Ctrl+C). Minimiseerime tekstuurifoto ja kleebime (Edit - Paste) vahemälust tekstuuri põhitöösse. Tekkinud Layer moodustus kahe kihi vahele. Uus kiht ja kleebitud kiht võetakse alati aktiivse kihi kohale.
Edasi anname tekstuurikihile perspektiivi. Vaatame, et kiht oleks aktiivne ja Edit - Transform - Distort. See transformeerimise tingimus võimaldab liigutada kõiki pildi nurki autonoomselt. Kui ruumi on vähe ja pidemed ei mahu tööpinnale, siis kasutage välja suumimiseks Alt - hiirerull. Sikutage oma tekstuuri, kuni ta saavutab teile vajaliku vormi. Keerulisemate vormide puhul on abi ka Edit - Transform - Warp või Filter - Liquify kasutamisest.
Tekstuuriga kihile (minul Layer 2) valime sealt. kuhu vailimisi on märgitud Normal, nähtavusrežiimiks Darken. Tulemus peaks sarnanema alloleva pildiga.
Oõhimõtteliselt oleks tehtud, aga proovime ruumiillusiooni suurendada. Kopeerime tekstuurikihti. Kasutades Eyedropper Tooli, valime kihil musta värvi. Nüüd valime Select - Color Range ja, liigutades Fuzziness liugurit, proovime märgistada kõige tumedama osa pldil. Kui märgistus olemas, siis hävitame kihilt musta. Delete. Nüüd rakendame sellele Layeri stiili Bevel and Emboss. Kasutage samu näitajaid, kui alloleval pildil. Juhul, kui teie pilt on suurem, või väikse, siis peate seadistusi ise reguleerima.

Et saavutada realistlikum tulemus proovige muuta kihtide nähtavust (Opacity), kui praud on liiga tumedad. Mina tekitasin veel kihi (Layer3) varju simuleerimiseks. Kihi nähtavus on 70%, et tekiks usutav illusioon varjust.
Tekstuurimustrid võiksid olla Grayscale värvirežiimis, siis on nende sulandumine teiste kihtidega lihtsamini kontrollitav.